Lipiec – podsumowanie i linkodsiewnia

Lipiec, co widać po aktywności na blogu, był dla mnie jak do tej pory chyba najbardziej rozlazłym miesiącem w roku. Bardziej niż inny miesiąc na L. O ile czerwiec minął mi w mgnieniu oka, tak lipiec ciągnął się jak stanowczo zbyt tłusty ser na pizzy. Aktywności brak, motywacji też, to i pisać za bardzo nie pisałam, tkwiąc w jakimś lepkim zawieszeniu, bez pomysłu na to, co dalej.

Podsumowanie lipca

Kryzys braku pomysłu uwił sobie gniazdo we wszystkich możliwych szufladach w mojej głowie. Szczęśliwie, chyba udało mi się go w końcu wykurzyć, zmuszając się do podejmowania decyzji i stawiania kolejnych kroków. I tak:

  • zgłosiłam się do pracy w dwóch instytutowych bibliotekach na Uniwersytecie i teraz nie wiem, czy nie odzywają się, bo nie spełniłam wymagań, czy dlatego, że to Uniwersytet i tam wszystkie sprawy muszą dobrze nasiąknąć aromatem kawy, papierosów i pączków, żeby nabrać mocy urzędowej.
  • zapisałam się na kurs na prawo jazdy, bo przepisy znowu się zmieniajo, panie, najwyższy czas.
  • zaliczyłam kolejne warsztaty kaligrafii i wykorzystałam wciąż niewielkie umiejętności do zrobienia poniższej kartki:
1-horz

Księżyc ten sam, co z majowego malowania brzucha, bo i Tosia ta sama :)

  • zdecydowałam się ściąć włosy i oddać je na Fundację Rak’n’Roll w ramach akcji Daj włos! Chodziło mi to po głowie już od dłuższego czasu, było dla mnie ważne z powodów osobistych i choćby nawet mieli moje włosy odrzucić, chciałam to zrobić. Efekty pokazywałam na moim Facebooku: [klik]
  • zaczęłam grać w Pokemon Go (na telefonie T) i w Hearthstone’a (szybko mnie wkurzył) i przeszłam na Windows 10 (mam nadzieję, że mój laptop nie eksploduje).

W tym miesiącu podsumowanie krótkie, ale i podsumowywać za bardzo nie było czego. Ot, marazm w lecie…

Linkodsiewnia

czyli co ciekawego znalazłam przez ostatni miesiąc (i trochę) w internetach:

Do poczytania:

O GMO, strachu i wielkich korporacjach – wywiad z prof. dr hab. Pawłem Golikiem – uwielbiam czytać teksty Kasi Gandor o nauce. Bardzo cenię jej racjonalne i zrównoważone podejście do kontrowersyjnych zagadnień i umiejętność ich przystępnego wytłumaczenia. Polecam jeszcze ostatni tekst: co ma hamburger do klimatu i środowiska?

35 ciekawostek o Wrocławiu – sama dowiedziałam się kilku nowych, a Cukiernia (niegdyś) „Pod Trumienką” zawładnęła moją wyobraźnią do tego stopnia, że muszę spróbować kiedyś ich pączków!

Artykuł o czytaniu w erze cyfrowej [po angielsku], z którego korzystałam przy pisaniu o zaletach korzystania z papierowych kalendarzy i organizerów.

Jakim typem introwertyka jesteś?, czyli Rzeczovnik trochę o „modzie na introwertyzm”.

Ciekawostki:

Jak urządzić przyjemne miejsce do pracy za ok. 70zł? Podpowiada Paula z OneLittleSmile.

Filmik promujący akcję #WhatIReallyReallyWant obiegł internet na początku miesiąca i, choć był udostępniany gęsto i szeroko, nie wiem, czy wywołał większy efekt dla organizacji. Kampania za to bardzo dobrze przemyślana, wszystko jest spójne: moda na lata 90., wybrana piosenka, Girl Power i przekaz gwarantowały klikalność. Co dalej?

Słowniczek bullet journal i planowania – podstawowe pojęcia w wersji anglojęzycznej, bo taka jest najbardziej rozpowszechniona i używana w społeczności. Swoją drogą, nawet na sam bullet journal nie bardzo umiem znaleźć polski odpowiednik…

Zdarza Wam się wyrzucić owoce, warzywa czy inne produkty spożywcze, które zepsuły się, zanim zdążyliście ich użyć? W tych filmikach znajdziecie wskazówki jak przechowywać jedzenie tak, by jak najdłużej zachowało świeżość: część 1 i część 2.

Przyjemnostki:

Bardzo satysfakcjonujące przykłady idealnego odręcznego pisma.

A tymczasem u mnie

8 mitów o introwertykach

6 zalet używania papierowego plannera

5 thoughts on “Lipiec – podsumowanie i linkodsiewnia

Skomentuj

