Komplet Linia Życia – biżuteria z kamieni i drutu

Biżuterię tworzę od ponad 10 lat. Zaczęłam od prostych projektów, składaków w typie „dwa koraliki na druciku”, potem eksperymentowałam z innymi materiałami i technikami: żyłką, piórkami, szydełkiem itp. Bardzo szybko jednak składaki przestały mnie fascynować i rzuciłam się na głęboką wodę: WIRE WRAPPING

Nie jest to łatwa technika, wymaga cierpliwości i precyzji. Przygotowanie poszczególnych elementów jest skomplikowane i pracochłonne, a drut jest dość niewdzięcznym materiałem. Lubi kaleczyć i wyginać się we wszystkie strony, tylko nie tak, jak chcemy (miękki) albo w ogóle się nie wyginać (twardy), ale ostatecznie wygrana walka z nim daje mnóstwo satysfakcji.

Biorąc pod uwagę to, że łatwo się zniechęcam i jaką jestem przesadną perfekcjonistką, dziwię się, że trwam w tej technice od 10 lat! W każdej swojej pracy widzę niedoskonałości, ale na szczęście rozwój też.

KOMPLET LINIA ŻYCIA

komplet1

Zwykle pracuję bez projektu. Po kilku próbach przekonałam się, że projekt bardziej mnie frustruje i ogranicza, niż pomaga mi w pracy.

Nieco inaczej było w przypadku wisiora i kolczyków Linia Życia. Tu zmusiłam się do wstępnego zaprojektowania elementów (choć wciąż był to raczej rysunek poglądowy niż dokładny projekt), bo klient nie siedzi niestety w mojej głowie i nie widzi mojego pomysłu… A ile by to ułatwiło!

IMG_0136

Wisior powstał na ręcznie formowanej bazie w łezkowatym kształcie. Bazę wypełniłam plecioną siateczką, do której „przyszywałam” następnie elementy ozdobne i kamienie. Najbardziej czasochłonnym i żmudnym momentem pracy było przygotowanie owijanego drutu do zawijasów – boru dzięki, że to czynność na tyle mechaniczna, że mogłam przy tym oglądać filmy.

Kamienie to piękne, intensywnie błękitne topazy ze Skarbów Natury. Uwagę przykuwa szczególnie wieńcząca wisior kropelka topazu Swiss o uroczym, drobnym szlifie.

IMG_0166

Kolczyki do kompletu miały być niewielkie i lekkie. I całe szczęście, bo tak skomplikowany wisior nie potrzebuje konkurencji. Pojedyncze oponki tego samego topazu oplotłam więc prostą rozetką z owijanego drutu, nawiązując w ten sposób do ozdobnych elementów naszyjnika.

Linia wije się, zapętla i nie widzisz początku ani końca.

I już. Więcej nie potrzeba.


Komplet jest od początku do końca wykonany przeze mnie ręcznie. Z gotowych elementów wykorzystałam łańcuszek i sztyfty do kolczyków.

7 thoughts on “Komplet Linia Życia – biżuteria z kamieni i drutu

Skomentuj

